BOTAŞ InternationaL (BIL) ile Bakü-Tiflis-Ceyhan (BTC) Ham Petrol Boru Hattı Şirketinin birlikte fon sağladığı, Atatürk Üniversitesi’nin uyguladığı ve Yumurtalık İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün desteklediği “Yumurtalık’ta Robotik Kodlama” projesi ile geleceğin dünyasına hazır, sorun çözebilen ve hayal gücünü kullanabilen bireylerin yetişmesini amaçlayan yeni nesil eğitim modeli Adana’nın Yumurtalık ilçesinde hayata geçirildi.
16 Eylül Çarşamba günü Yumurtalık Atatürk Ortaokulu’nda hayata geçirilen Robotik Kodlama Sınıfı’nın açılışına, Genel Müdürümüz Nadim EKİZ, BP Dış İlişkiler Başkanı Hakan TÜRKER, Yumurtalık Kaymakamı Hasan Hüseyin VURAL, Yumurtalık Belediye Başkanı Türkeş FİLİK, Yumurtalık Milli Eğitim Müdürü Tolga TEMİR, BOTAŞ International Kurumsal İletişim ve Eğitim Şefi Hakan Avni AYDOĞAN, BTC Kurumsal Sosyal Sorumluluk Müdürü Suna ERCAN, BTC Proje Koordinatörü Yardımcısı Güzin KABAN, STK temsilcileri,Atatürk Ortaokulu öğretmen ve öğrencileri katılım sağladı.
“Robotik Kodlama” hakkında:
Proje kapsamı :
BTC Co. Sosyal Yatırım Programı kapsamında yürütülen proje ile Adana – Yumurtalık ilçesinde ilk kez bir Robotik ve Kodlama Atölyesi kurulmuştur. Bu kapsamda bilgisayar, mobilya ve aksesuar, 3D yazıcı ve sarf malzemesi, robotik kodlama set ve ekipmanları temin edilmiş, atölye alanında inşaat ve tadilat çalışmaları yapılmıştır.
Bakü Tiflis Ceyhan Boru Hattı Şirketi, BOTAŞ International A.Ş. ve Yumurtalık Kaymakamlığı katkılarıyla uygulanan projede kodlama eğitiminin alt yapısı oluşturulmuş ve hem okul öğrencilerinin hem de Yumurtalık ilçesindeki diğer öğrencilerin hizmetine sunulmuştur. Ayrıca proje kapsamında okul öğretmenlerinin ve Yumurtalık ilçesindeki diğer öğretmenlerin aldıkları eğitici eğitimleri sayesinde atölyenin kullanımının sürdürülebilirliği sağlanmıştır.
Proje amacı:
• Atatürk Ortaokulu’nda tüm tefrişat ve donanım ekipmanlarıyla Robotik ve Kodlama atölyesi kurulması
• Robotik ve Kodlama setleri ve eğitimleri ile çocukların motor kabiliyetlerinin gelişmesine ve mekanik düzeneklerin çalışma prensiplerini öğrenmelerine yardımcı olunması
• 3 boyutlu ürün ekipmanları ile çocukların hayal gücü (imajinasyon), ince motor becerilerinin gelişimi, 3 boyutlu düşünme, şekil ve uzay algısının gelişimlerinin desteklenmesi.
Proje sonuçları:
• Okulda görevli 3 öğretmen Robotik Kodlama Üretim Alanı Eğitici Eğitimi almış, atölye kullanımında ve robotik ve kodlama eğitimlerinde yetkin hale gelmişlerdir.
• Yumurtalık ilçesinde diğer okullarda görevli 10 öğretmenin Robotik Kodlama Üretim Alanı eğitici becerilerini kazanmasıyla kendi okullarındaki öğrencilere robotik ve kodlama eğitimlerini aktarabileceklerdir, böylece proje etkileri tüm ilçeye yayılacaktır.
• Eğitim öğretim yılının başlamasıyla 20 öğrenciye toplam 136 saatlik Temel Robotik ve Kodlama Eğitimi ve Blok Tabanlı Robotik ve Kodlama Eğitimi verilecektir.
• Okulda kurulacak Robotik ve Kodlama Sosyal Kulübü ile atölye çalışmalarında sürdürülebilirlik sağlanacak; Robotik ve Kodlama alanında düzenlenen bölgesel ve ulusal yarışmalara başvurular yapılacaktır.